Halloween Costume ideas 2015

Disini tempat bagi kamu yang bernyali besar karena konten-kontenya full dengan cerita misteri super horro

Mahluk Penunggu Rumah

Elviro De'SkateBoy Beatboxer
30 Agustus 2014 3:43

CSH - Cerita ini adalah ihwal dongeng aku sendiri.. Saya sangat suka mendengar kisah hantu.. Apalagi movie2 angker.. Tapi, saya bukanlah seorang pemberani yang disangka.. pada satu hari, sewaktu aku berseorangan dirumah..

pada waktu itu, hujan turun dengan lebat sekali.. pada era yang sama, tiba-datang 'blackout'.. Pada awalnya, saya tak mempertimbangkan apa2..

tapi disebabkan hari telah petang, aku sedar yg situasi di rumah pada waktu itu sunyi dan semakin gelap..

saya pun coba bagi memasang lagu.. sambil bernyanyi-nyanyi.. semasa sedang menyanyi, tiba2 saya t'dngar suara pintu di ketuk2.. lupa meberitahu, aku berada di bilik dan bilik aku berada d tingkat atas.. saya mematikan lagu sekejap untuk menentukan adakah aku tak salah dengar ataupun tidak, namun saya tidak mendengar apa2..

oleh itu, saya memasang kembali lagu dan menyanyi2.. tak lama lalu, aku terdengar suara pintu diketu-ketuk lagi.. kali ini aku niscaya bhwa aku tidak salah dengar.. saya memperlahankan lagu dan senyap.. saya mula berasa tidak selesa. pada awalnya, saya pikir itu yakni seorang perompak..

namun aku tetap tenang kerana aku sudah mengunci semua pintu d rumah saya.. dan untuk merosakkan dan memecahkan pintu bukannya mudah..

kerana beliau bukannya d buat dibandingkan dengan kaca.. aku tetap senyap.. namun aku pelik.. tak usang kemudian, ia seperti berlangsung dan menaiki tangga.. bagaimana ia boleh masuk? beliau berjalan-jalan d sekitar ruang atas.. saya berasa amat takut.. kerana kedengarannya mirip bukan berlangsung di lantai.. namun di dinding..

aku bisa merasa yg dia berada di depan pintu bilik saya.. hari semakin gelap... aku nyaris dihentikan melihat apa2.. cuma tinggal bayang2 lagi.. benda itu mengetuk pintu bilik saya.. aku menutup tubuh saya dengan selimut saya.. saya berdoa biar benda itu hilang.. aku berpeluh2 dan tetap berdoa..

saya menutup mata dengan pertemuan.. aku rasa mirip sedang di amati.. tubuh aku tidak bisa bergerak disebabkan terlalu takut.. tak lama kemudian, baru elekrik datang.. lampu d'bilik aku menyala dengan terang.. 

saya masih takut.. namun aku bersyukur kerana ibu aku datang. saya mendengar keretanya d parkir rumah.. sesudah ibu aku masuk kerumah, saya selalu bangkit dan lari ke arahnya.. ibu saya terkejut..

saya menceritakan seluruhnya kepadanya.. ia menginformasikan saya bahwa aku tak semestinya memasang lagu yang besar lengan berkuasa dan menyanyi2 begitu karena aku melakukan memanggil 'Mahluk' tersebut.


semenjak itu, saya tidak pernah menyanyi2 dengan besar lengan berkuasa lagi pada waktu petang.. aku juga sentiasa berdoa agar aku di lindungi .


Label:

Posting Komentar

MKRdezign

Formulir Kontak

Nama

Email *

Pesan *

Diberdayakan oleh Blogger.
Javascript DisablePlease Enable Javascript To See All Widget